woensdag 28 augustus 2013

The Change


Lieve jij,

‘Be the change you wish to see in the world’. Zo’n klein zinnetje met zo’n impact op mijn leven.
Ik weet nog dat ik meer dan 10 jaar geleden in Utrecht liep. Ik deed mijn eerste diepe zelfonderzoek training, waarvan ik, toen ik eraan begon, geen idee had waar ik aan begon ☺. Ik liep door een buurtje met graffiti en was voor de zoveelste keer naar buiten gestuurd door de begeleiding. Naar buiten om te voelen. Te voelen hoe je labelt terwijl je kijkt. Te voelen hoe een vogel vliegt. Te voelen waar je bang voor bent. Te voelen wat je jezelf allemaal te vergeven hebt. Gedurende die dagen liep ik vaak door één straatje waar op een elektriciteitskastje stond: ‘Be the change you wish to see in the world’. En daar gebeurde het. Ik voelde werkelijk deze tekst. Mijn ziel voelde deze tekst. ‘Ja’, zei ik.

Het is niet niks, deze opdracht van Gandhi aannemen. En het is misschien wel het allermooiste wat je in je leven kunt aannemen. En kunt doorgeven. Ik heb ooit een aandenken gekregen van the Shady Grove Adventist Hospital, waar in 2005 de prachtige bijeenkomst was van ‘Planetree’ – Planetree staat voor werkelijk verbonden liefdevolle zorg. Het is zo’n glazen bolletje, dat wanneer je het schudt, de sneeuw naar beneden dwarrelt. Daarbinnen staat de quote van Gandhi en ik heb dit aandenken al overal in huis gezet, gewoon omdat je oog er dan af en toe op valt. Om werkelijk je eigen licht te leven, heb je heel wat patronen los te laten en nieuwe ‘patronen’ aan te brengen. Gedachten zijn daarbij de sleutel. Elke keer als ik dit zinnetje zie, slijpt het patroon in. Nu is het van mij. Ik ben het, ik leef het. En toch verandert het resultaat van dit zijn per dag. The Change die ik wil zien, past zich aan aan waar ik ben. Eerst richtte ik mij op ziekenhuizen en dan met name op de prachtige mensen die in de zorg werken. Dat zij weer de liefde mogen delen van waaruit zij oorspronkelijk voor de zorg gekozen hebben. Toen op het bedrijfsleven waar ik mij richtte op authenticiteit, talent en stralende ogen. Allemaal zo mooi om te doen.

En toen… toen was het stil. Ik luisterde naar de fluistering van mijn ziel. Wat is The Change die ik nu graag in de wereld wil zien? En daar ontstond het… het gevoel om het licht te verspreiden samen met anderen. Om situaties mogelijk te maken waar je door samen te zijn en samen te creëren, ieder vanuit zijn of haar talent de lucht om je heen kan laten sprankelen. Pure inspiratie, gedeeld door en ontstaan uit het geheel van mensen dat aanwezig is ofwel een staat van pure liefde. De liefde en het licht dat op dat moment wordt verspreid beïnvloedt het energetisch bewustzijn van de hele mensheid. Een hoger bestaansniveau – meer onvoorwaardelijke liefde en vertrouwen versus minder angst - dat is de verandering die ik graag in de wereld zou willen zien.

In liefde,

Yvette

010412

Geen opmerkingen:

Een reactie posten