woensdag 28 augustus 2013

Engelen van de Zee


Lieve jij,


Weet jij hoe de energie van dolfijnen voelt? Ik had in mijn gevoel wel een idee hoe dat ongeveer zou voelen, per slot van rekening ben ik een aantal keren in het Dolfinarium geweest dus dat zou toch onmiskenbaar moeten zijn?

Grappig is dat er een wereld van verschil zit tussen ‘er wel een idee over hebben’, ‘er bewust van worden’ en ‘het werkelijk ervaren’.

In het voorjaar mocht ik een lezing geven op een beurs in een mooi landhuis. ’s Morgens vroeg verkende ik vast de verschillende ruimtes waar later op de dag elk uur lezingen en workshops gegeven zouden worden. Ik besloot deel te nemen aan de workshop die voor mijn lezing plaatsvond, zodat ik alvast lekker geland was als ik daarna aan de beurt was. Wat ik daar mocht beleven was voor mij een waar kippenvel moment.
Twee prachtige vrouwen lieten ons ‘dolfijnenergie’ ervaren zonder dat er een dolfijn in de buurt was. Natuurlijk begrijp ik dat deze energie een frequentie is die er altijd is en dat je je er alleen maar op hoeft af te stemmen, maar hoe herken je deze dan? Ik werd mij via hun veld van energie en subtiele geluiden en oefeningen bewust van de ongelofelijke heldere liefdevolle speelse energie van dolfijnen. Ik genoot en na afloop begon ik met een heerlijk gevoel aan mijn lezing.

Deze zomer waren we met ons gezin in een ver land en we hadden elk individueel aangegeven wat op ons verlanglijstje stond om daar te ondernemen. ‘Met dolfijnen zwemmen’ stond bovenaan.
De avond voor de grote dag lag ik in bed en moest ineens denken aan de workshop en voor ik het wist werd ik mij weer bewust van deze energie. In mijn speelsheid legde ik via mijn tijd- en ruimteloze aandacht contact met de dolfijnen die wij de volgende dag zouden zien. Ik vertelde ze in gedachten dat ik er heel erg naar uit keek om samen contact te maken en stuurde alvast mijn liefde.

De volgende ochtend kwamen we aan op een open stuk zee waar de dolfijnen waren en voor ik het wist keek een dolfijn naar mij en zwom naar mij toe. Voor mij hadden we intens contact, het voelde als pure liefde, als licht en bovenal als de grootste glimlach die bestaat. Samen met een paar andere dolfijnen speelden we – zij vooral met ons en hun ‘lach’ deed ons hart smelten. Hier in dit moment begreep ik dat het werkelijk ervaren van deze energie van de engelen van de zee een soort spirituele ervaring is, een bron van onvoorwaardelijke liefde en speelsheid.
Het is een bijna ‘tastbare’ ervaring van dat wat je ook kunt voelen tijdens meditatie, het wandelen in de natuur of intens contact met een baby. Het maakt dat je hart zingt, je ogen stralen en dat je de levensenergie tot in de toppen van je vingers voelt. Het is de verbondenheid die je ook in dankbaarheid voelt als je elkaar wezenlijk helpt. Het is eenheid. Het is… wie wij werkelijk zijn: liefde.

In liefde,

Yvette

190912

Geen opmerkingen:

Een reactie posten