woensdag 28 augustus 2013

Lekkere Trek


Lieve jij,

Heb jij ook wel eens het idee dat je nog maar een minuscuul tipje van de sluier van de wijsheid die beschikbaar is over het leven en het universum hebt opgetild? Ik heb honger, een soort absurde lekkere trek naar meer begrijpen, meer weten en meer spelen met de onzichtbare krachten die wij beter in de hand hebben dan we voor mogelijk houden.

Af en toe voel ik mij net ‘Pac-man’ – het gele happertje van het oercomputerspel dat maar één doel heeft – zoveel mogelijk muntjes en vruchtjes achter elkaar opeten. In dit geval zijn de muntjes de oneindige stapel boeken die ik verslind en de vruchtjes de lessen van wijze leraren of spiegels in relaties met de mensen om mij heen. Meer meer meer. Ondertussen word ik geweldig goed afgeleid door de spoken op mijn pad: de momenten dat ik mijn innerlijke intuïtie negeer of de tekenen volledig voorbij loop. Gelukkig ga ik niet, zoals in het spel, direct dood als ik door zo’n spookje wordt opgeslokt, maar het voelt vaak wel alsof mijn innerlijke vlam dooft.

Deze week was het zover… als Angel Coach verrijkt met de wijsheid van Angelologie, de leer van de Engelen, zat ik met een groepje ingewijden bij elkaar om deze oude kennis over te brengen. We bogen ons over de Levensboom met zijn Planeten, Aartsengelen, Engelen en Hemelmensen. Mijn wijze leraar heeft mij de kennis laten voelen met hart en ziel en dat wilde ik de anderen ook graag laten ervaren op deze dag. Ik kreeg een ingeving. Voor ons op de grond legde ik de Levensboom uit door middel van witte A4tjes waarop de Planeten en Aartsengelen getekend stonden. Door er op te gaan staan, kon je contact maken met de energie van de desbetreffende Planeet en Aartsengel. Wat is het toch bijzonder dat iedereen die van Planeet naar Planeet liep, telkens heel bewust iets anders voelde en hierdoor werkelijk contact kon maken met de Aartsengelen.

Omdat ik dit zelf nog niet op deze manier had gedaan, heb ik zelf ook de Levensboom ‘gelopen’. Toen ik bij de planeet van Aartsengel Raziël kwam, gebeurde er iets eigenaardigs. Zoals je in gedachten aan iemand kunt denken en je van binnen een innerlijke smile voelt opkomen, zo gebeurde dit terwijl ik contact maakte met de energie van Raziël. Het voelde als een dikke vette knipoog. Raziël staat voor toegang tot de bibliotheek van het universum, alle wijsheid die je maar kunt voorstellen. Die knipoog voelde alsof het tijd was om mij te realiseren dat dit is waarom ik hier ben – ik wil alles weten en begrijpen. Daar wordt mijn ziel – zielsgelukkig van. Daar, op dat A4tje, voelde ik een zucht van verlichting. Het klopt, mijn Pac-man gedrag. Deze universele kennis is als de ‘witte pil’ in het spel. Als ik deze tot mij neem, voel ik mij sterk, krachtig en ben ik onaantastbaar voor mijn eigen spoken. Omdat ik afgestemd ben, omdat ik contact heb met mijn eigen weten en alles wat mij verder inspireert om precies de juiste boeken en teksten te vinden op mijn zoektocht.
Elke keer dat ik een nieuwe aanwijzing vind, begrijp ik het leven beter. Zo leer ik dankbaar te spelen met elke gecreëerde ervaring die op mijn pad komt. Wat heerlijk om oneindig te mogen snacken en snoepen, vijfgangendiners van kennis te mogen verorberen en te weten, dit is mijn levensbron, mijn voeding.

In liefde,

Yvette

191112

Geen opmerkingen:

Een reactie posten