woensdag 28 augustus 2013

Oude Wijsheid


Lieve jij,

Ontroerd… wij kijken elkaar aan, wow wat is dit mooi. We zijn er stil van. ‘Ik voel diepe dankbaarheid’, zegt de vriendin tegenover mij. ‘Ik voel ook ontzag en vreugde, ik voel mij gezien, aangeraakt en bovenal voel ik rust en vertrouwen’.

We zitten in haar consult kamer, de kaarsen branden en muziek speelt op de achtergrond. We zijn bij elkaar gekomen om te ontdekken wat we toch samen te doen hebben. We willen allebei zo graag schrijven over de inspiratie die wij doorkrijgen. Wat zou het heerlijk zijn om dit te delen met meer mensen, op een manier die ook hen weer inspireert.

Voordat we beginnen, vertel ik haar over het prachtige laatste weekend van de Angel Coach training. Hoe alle kwartjes van de oudste kennis van de wereld, Angelologie - de wijsheid van de Engelen - samenvallen op de levensboom. Daar loopt het Engelenpad waarop Mens en Engel elkaar ontmoeten. Ik vertel haar dat mijn diepe verlangen om uit de zuiverste bron te putten hiermee werkelijkheid wordt.

Voordat het weekend begon, had ik vrijdag al zo’n spannend gevoel in mijn buik, vlinders die af en aan vliegen. Ik weet dat er iets bijzonders gaat gebeuren. Zaterdagochtend zitten we vol verwachting tussen engelen en kaarsen bij elkaar. Voor ieder van ons staat een rode fluwelen doos en ik weet dat dit de schatkist is met de Engelenkaarten die Patty heeft ontworpen om de Angel Codes door te kunnen geven. We worden meegenomen in meditaties op zielsniveau en het voelt alsof kostbare oerkennis in onze harten wordt gelegd. Als we zondagmiddag onze eerste legging mogen doen, voelen we dat de kaarten werkelijk tot ons spreken vanuit de ziel van degene voor ons. De kracht van de levensboom doet wonderen. Ik heb een unieke sleutel in handen gekregen en voel mij diep dankbaar.

Het voelt dan ook niet meer dan logisch om de Engelen voor ons te laten spreken. En wat een heerlijkheid om te ontdekken dat we leren dat we nog veel meer mogen vertrouwen op de wijsheid van ons gevoel. Dat achterover leunen en genieten van wat komt efficiënter kan zijn dan met je hoofd dingen in de vorm te gieten om vervolgens in te zien dat dit niet de weg is. Vanuit dit ontspannen gevoel ontstaat ineens een geweldig idee om samen in de wereld te zetten, sprankelend, makkelijk, vanzelfsprekend en… we worden er super vrolijk van! We besluiten te luisteren naar de tekenen, stap voor stap, zodat alles op zijn plaats kan vallen.

Ongelofelijk wat een reis deze kennis heeft gemaakt en hoe deze het mogelijk maakt om onze zielen te laten spreken. Een Namasté aan alle leraren die deze oude wijsheid gekoesterd hebben en van mond tot mond hebben doorgegeven aan hun leerlingen in al haar puurheid.

In liefde,

Yvette

150312

Geen opmerkingen:

Een reactie posten