woensdag 9 december 2015

Dag 6 Detox - Eat foods that love you back!

Dag 6
nog 22 dagen te gaan

Vanmorgen toen ik wakker werd, weer dat zand in mijn ogen. En enorm gedroomd, steeds weer over kwijt zijn van mijn tas met alles erin. Ik was samen met mijn dochter in New York  en wij waren elkaar ook steeds kwijt. We waren op reis in een super modern vliegtuig dat kon landen en dan zo de stad in kon rijden naar het vliegveld midden in het centrum. Dat vond ik overigens echt super cool hahaha!

Hoewel ik terug mijn bed in wilde kruipen, toch maar besloten wakker te blijven nadat de kids naar school waren om mijn mails te beantwoorden. Gaaf om te zien hoe ver de studenten van het LevensCollege zijn bij het behalen van hun licentie als Levensbronnen Coach. Leuk om de verslagen te lezen van hun coachgesprekken.

Deze week wil ik echt bewust vrije tijd in lassen, want vorige week heb ik dit helemaal niet gehad en dat hoort wel bij mijn healing. Ook mediteren en genieten van mooie muziek.

Na mijn ontbijt van meloen en blauwe bessen, een stukje audio uit het boek Medical Medium beluisterd over Lyme. Interessant, wordt dus bijna nooit veroorzaakt door de teek. Ga het hoofdstuk nog lezen en zal verderop in mijn blog er zeker over vertellen.

Daarna naar de FB pagina van Anthony William, waar je kunt komen als je het boek gekocht hebt. Geweldig hoe bereikbaar hij zorgt te zijn, ondanks alle aanvragen die op zijn pad komen. Ik ga mijn vraag in zijn Q&A zetten, lijkt me geweldig om zijn antwoord te mogen ontvangen. Bij deze luidt ik de bel in de hemel om de essentiële engelen om hulp te vragen om een antwoord te ontvangen. Zo mooi dat de spirit world via Anthony ook de engelen erbij betrekt.

Heb net mijn vraag gesteld en ben dankbaar voor het antwoord met hulp van de engelen:
Hi Anthony and spirit, while reading in your book about EBV my whole body, heart and soul felt the truth of it. I have EBV in my body, I saw this at the Scio scan at my natural physician, it was interpreted as mononucleosis or glandular fever. Besides I was diagnosed with Lyme disease in that same consult. I went to see him since I don't recognize myself anymore. I thought I had a burn-out, next to my physical symptoms. I can call about 8 issues why I could have 'catched' it in the last 2 years: car accident, Bali, suffering from grief, stress etc. I am now following your 28-Day Healing Cleanse and in my 6th day. I develop a resistance against some of my healing herbs and supplements. I would so much like to know which healing herbs and supplements are right for me at the moment. Thank you for your amazing work! Bless all of you <3

Leuke bijkomstigheid is trouwens dat ik het gevoel heb dat ik mijn eigen echte figuur weer helemaal terug krijg. Alles wat zogenaamd ‘logisch’ is, wat er aan komt bij je buik omdat je ouder wordt, verdwijnt weer en dat voelt geweldig!
En… ik was woensdag naar de kapper geweest en hoefde zondag nog mijn haar niet te wassen. Terwijl ik normaal om de dag/om de 2 dagen mijn haar was. Onder de douche viel opeens het kwartje: dat komt natuurlijk door de voeding!! Gaaf.

De lunch was the best ever! tot nu toe. Thaise wortelsoep uit het boek Het pure eten van Raw Food door Anna de Leeuw & Helen Poolman. Zo’n heerlijke structuur, even het gevoel dat je echt soep at, maar dan koud. En heerlijke smaak. Leuk dit was het eerste ‘eigen’ recept buiten het boek van Anthony of een zelf in elkaar gezette combinatie. Dit is dus echt nodig tijdens deze 28 dagen. Veel inspiratie.
Wel een enorm gedoe met de hand slowjuicer, de wortelen zijn eigenlijk te stevig voor het plastic. Dus deels in de blender gedaan. Ik had beter een elektrische slowjuicer kunnen kopen. Op de site waar ik keek was die te duur, maar ik heb ondertussen gezien dat ze wel voor een betere prijs te koop zijn. Beginners foutje ;).

De rest van de dag gewoon steeds fruit genomen als ik trek had, omdat ik geen trek wilde hebben.

Vanavond was mijn yoga les echt geweldig. Ik heb me nog nooit zo licht gevoeld, zowel in mijn hoofd, helder als in mijn lichaam. Normaal heb ik natuurlijk warm gegeten van te voren en nu voelde het zoooo goed, terwijl ik ook het grootste deel van mijn maaltijd gegeten had (½ mango en ½ grapefruit).

Had me voorgenomen om vandaag na yoga heel vroeg naar bed te gaan. Heb daarna natuurlijk nog te veel tijd besteed aan mijn nieuwe hobby ;) – Medical Medium en eten.

Gisteren heb ik benoemd waar het Epstein-Barr virus allemaal verantwoordelijk voor kan zijn. Veel ‘mysterieuze ziektes’ en uiteindelijk ook Lyme.
Ik ben dankbaar dat ik voel dat mijn behandelingen bij de natuurarts gericht zijn op het onschadelijk maken van het virus. Dat voelt fijn naast mijn persoonlijke Expeditie Robinson op de bank ;).

Spirit world geeft Anthony door waar het Epstein-Barr virus (EBV) vandaan komt en wat de 4 stadia zijn van het virus:

“Hoewel Epstein-Barr in 1964 ontdekt is door twee briljante medici, is het eigenlijk al ontstaan in de vroege jaren 1900. De eerste versies van EBV, die er nog steeds zijn, zijn relatief langzaam in actief worden. Vaak creëren ze geen waarneembare of opvallende symptomen tot later in je leven. En dan nog, zijn ze maar mild schadelijk. Veel mensen hebben deze niet agressieve Epstein-Barr virusstammen.

Helaas is EBV geëvolueerd over de decennia en elke generatie van dit virus is uitdagender dan de vorige. Voor de nieuwe informatie in het boek Medical Medium zat je voor de rest van je leven vast aan EBV. Artsen herkennen EBV zelden als oorzaak voor de grote hoeveelheid problemen die het virus creëert. En zelfs als artsen het wel herkennen, hebben ze vaak geen idee hoe het te behandelen.

Er zijn vele manieren om besmet te raken met EBV:

  • Als baby van jouw moeder die besmet is;
  • Geïnfecteerd bloed (ziekenhuizen screenen niet op EBV);
  • Andere lichaamssappen, zoals uitgewisseld tijdens sex en heel soms zelfs via een zoen.


 Epstein-Barr Stadium 1
Als je besmet raakt met het EBV, beleeft het een schijnbaar slapende periode. Het is aanwezig in je bloedbaan en het vermenigvuldigt zichzelf. Het wacht net zo lang tot er een mogelijkheid zich voordoet waardoor het een infectie kan veroorzaken.

Zo’n mogelijkheid kan zijn:
  • Je hebt jezelf weken uitgeput en geen hersteltijd gegund of je lichaam niet aangesterkt met essentiële voedingssupplementen zoals Zink of Vitamine B12;
  • Je hebt een traumatische emotionele ervaring doorleeft, zoals een scheiding of het overlijden van een dierbare. Het virus ontdekt jouw stress gerelateerde hormonen en slaat op dat moment toe;
  • Als je door een grote hormonale verandering gaat, zoals bijvoorbeeld in de pubertijd, bij zwangerschap of de overgang. Vaak lijkt het na een bevalling dat een vrouw allerlei vage symptomen heeft, zoals moeheid, pijnen en depressie. Hormonen zijn een geweldige voedingsbodem.   
 EBV is onmenselijk geduldig. Fase 1 kan weken, maanden, een decennium of langer duren.
Het virus in niet te vinden via testen en veroorzaakt ook nog geen symptomen in deze fase, dus je bent je er niet bewust van.

Epstein-Barr Stadium 2
De eerste manier om zichzelf kenbaar te maken is via Pfeiffer. Veel jongeren krijgen Pfeiffer als ze zichzelf uitputten door veel feesten en ’s nachts studeren. De medische wereld (zowel regulier als integratief) is zich er niet van bewust dat Pfeiffer altijd fase 2 van het EVB is.

In dit stadium gaat je immuunsysteem het gevecht aan met het virus. Het stuurt ‘identificeer’-cellen (hormoon) om de viruscellen te labellen en soldatencellen om de binnendringer te vernietigen. Wat je hier van merkt, is per persoon verschillend. Je kunt keelpijn hebben en moe zijn, maar voor 2 weken last hebben. Je kunt ook doodmoe zijn, veel keelpijn hebben, koorts, hoofdpijn, uitslag en meer hebben en dit kan maanden duren.
Als je dan naar de dokter gaat, zal er meestal uit de bloedtest komen dat je een vorm van Pfeiffer hebt.

In dit stadium zoekt het EBV een lange termijn ‘thuis’ in één of meer van je organen – vaak je lever en/of je mild. Het kiest deze organen omdat daar gifstoffen zoals o.a. kwik en dioxines zitten. Het virus leeft hierop.

Een ander geheim van EBV is dat hij als beste vriend een bacterie heeft: de Streptokok. In dat geval moet je lichaam dus zowel met een virus als een bacterie dealen. De Streptokok kan weer leiden tot keelpijn, problemen bij de sinussen, neus en mond. Het kan ook infecties veroorzaken in de urinebuis, vagina, nieren of blaas… bijv door blaasontsteking.

Morgen zal ik verder uitweiden over stadium 3 en de dag erna over stadium 4.

Hier vind je weer mijn schema van vandaag:

Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Gekookt water met citroensap en gember
K/J
Weer moeilijk opstaan

¼ galia meloen en flinke hand blauwe bessen



Kiwi, ½ peer, ¾ selderijstengel, dadel


Middag
Thaise wortelsoep: sap van ½ kilo wortels door slowjuicer, ½ avocado, theelepel kokosolie en geraspte gember in blender, garneren met lenteuitjes, zoete paprika en koriander
J
Hand slowjuicer is niet helemaal geschikt voor wortels.
Pag. 26 uit Het pure eten van Raw Food

½ peer, vers sinaasappelsap, dadel


Avond
Salade van mango met grapefruit
J


½  avocado, ½  zoete paprika, komkommer, mandarijn
L

Aantal
Helend
7: blauwe bessen, selderij, koriander, kokosolie, gember, grapefruit, komkommer, dadel




Geen opmerkingen:

Een reactie posten