vrijdag 25 december 2015

Dag 19-21 Detox: De hemel is overal om je heen

Dag 19, 20, 21
Nog 8 dagen te gaan

Detox & frequentie

Dag 19

Zo, nu is het mooi geweest met dat gat in de dag slapen. Ik sta lekker op, drink mijn glazen water met citroensap en vertrek dan naar het bos, waar ik dezelfde meditatie oefening doe als ik beschreef op dag 15. Waanzinnig, hoe goed dit doet. Ik voel ook de energie van de bomen, wat een kracht. Ik voel hoe de energie van moeder aarde door mijn voeten omhoog komt en mij ook sterkt. Samen met het licht van de zon, sta ik helemaal ‘aan’.

We ontbijten gezellig samen, het blijft uitdagend, maar ik houd vol terwijl de rest lekker broodjes gezond maakt. Het eitje en de oude kaas trekken mij nog het meest. Brood valt nog wel mee.
We gaan voor Martijn naar Ikea en omdat we heel gericht bezig zijn, helemaal leuk zonder moe te zijn aan het eind.
Thuis mijn lievelingsmaal gemaakt: guacamole. Heerlijk op bootjes van paksoi. In de avond geniet ik van het tweede deel.


Hoewel ik gedurende dag nu duidelijk meer energie heb, is het ’s avonds echt nodig om lekker ‘uit’ te gaan. Als ik dan nog iets ‘moet’ doen, word ik er zelfs chagrijnig van. Ongekend dit. Dus, voetjes omhoog en even niets meer doen. Ik kijk het programma terug van Paul de Leeuw die Adèle interviewt in Londen. Heerlijk mens. Krijg ondertussen lieve appjes & mailjtes van vriendinnen om me even te supporten. Doet me super goed <3.

Dag 20

Vanmorgen weer met goede moed opgestaan. Overdag merk ik dat tot een uur of 16-17u mijn energie goed is. Ik kreeg van Jayne Lewis een heerlijke metamorfose massage. Zij masseert daarbij mijn voeten op verschillende plekken die verbonden zijn met onderdelen van mijn lichaam. Op deze manier wordt het zelfgenezend vermogen versterkt. Voor elke plek gebruikt ze een andere helende olie. Het is heel bijzonder om te voelen dat je werkelijk ervaart welke plekken gestimuleerd worden. Ik voelde het in mijn hoofd – daar gingen helende golven van binnen naar buiten; in mijn nek en schouders, daar werd het warm; mijn wervelkolom – bizar kon voelen hoe zij daar langs ging, maar dan op mijn voeten. Ook stimuleert zij het lymfesysteem. Dit voelde ik als een sprankeling door mijn hele lichaam. Een soort bruisend gevoel. De oliën werken in op mijn hormoonsysteem. Ze zijn aardend en stress verlagend.
Daarna moest ik veel drinken en rust houden. Nou ja rust. Eerst weer uitgebreid salade maken voor de lunch natuurlijk. En daarna de natuur in. Even lekker wandelen en de ‘bosmeditatie’ doen. Het wortelen voelt steeds sterker als je het elke dag doet. ’s Avonds lekker yoga. 

Dag 21

De ochtenden zijn het fijnst van deze detox. Die kan ik gewoon volhouden. Het bleekselderijsap eens in de 3 dagen voelt heel reinigend. En de smoothies, steeds een beetje anders, zijn heerlijk.

Vandaag een lichte lunch, want ik heb weer een behandeling bij de natuurarts. Ik ben ruim op tijd dus wandel nog even heerlijk in het winterzonnetje op het landgoed Gooilust in ’s Gravenland. 

Voor mijn behandeling, overleg ik even met Natalie, de vrouw van Kees Korteweg en een heerlijk mens, of mijn detox wellicht te zwaar is. Ik heb het artikel over Anthony William en zijn boek “Medical Medium” naar hen gestuurd met een korte samenvatting wat ik zo interessant vind aan het boek. Het antwoord is heel mooi. Kees laat het aan mij over. Als ik voel dat ik hier baat bij heb, dan is het goed. Wel belangrijk om te voelen of het niet te zwaar voor mijn lichaam is, omdat het al hard aan het werk is door de behandelingen. En zo werkt genezing natuurlijk ook.

Qua gewicht krijg ik nu wel om me heen te horen dat er niet minder af hoeft. Nou dat komt goed, want ik ga over een weekje echt weer heerlijk eten. Nog steeds heel gezond, maar niet meer zo extreem als nu.

Heel leuk om tips van mensen om mij heen te krijgen. Van Jayne mag ik het boek: “Van gifbelt naar tempel” lenen. Ben benieuwd wat daar weer aan interessante informatie in staat. En natuurlijk lekkere recepten. Maar ook deze zijn voor na de detox.

Vandaag ook een interessant gesprek gehad met een oude vriend die uitgever is. Leuk om zijn interesse op dit vlak te horen en hoe de boekenwereld op dit vlak in elkaar steekt. Hij gaat mij een boek opsturen wat in zijn stal uitgekomen is op het gebied van vasten. Ben benieuwd! 

’s Avonds een stevige salade, met venkel en rucola kun je daar zeker van zijn. 





Inspiratie


Deze dagen lees ik weer een inspireerde tekst van Wayne Dyer, waar ik altijd weer van geniet.

"De hemel zou niet gezien moeten worden als een plek waar je uiteindelijk aankomt als je je aardse bestaan verlaat. In mijn ogen wil je liever de hemel juist ook hier op aarde ervaren. De aarde is doordrenkt van de hemel. De vraag is of jij de hemel in jouw dagelijks leven ziet.  Voelt het voor jou alsof je in een hemelse wereld leeft? Als het antwoord nee is, dan is er een disbalans. Waarschijnlijk heb je van je fysieke wereld je voornaamste focus gemaakt, met weinig tot geen aandacht voor het hemelse deel van jouw aardse bestaan. 

Als je uit balans bent, met het leven zwaar leunend op de materiële kant van de weegschaal, dan betaal je een heftige prijs. De grootste consequentie is dat je jezelf niet ziet zoals je werkelijk bent. Je ware essentie is spiritueel, meer dan fysiek, maar je weet dit niet meer. Je oneindige zelf wordt nooit geboren en gaat nooit dood. Als jouw balans overslaat naar de materiële kant van de weegschaal, vertrouw je op een instabiele bondgenoot die altijd zal blijven veranderen. Je lichaam, je bezittingen, je prestaties en je financiën zijn allemaal kortstondig. 

De hemel is een gemoedstoestand en niet een plek omdat Spirit overal en in alles is. Je brengt balans in je materiële en spirituele leven door een bewuste keus te maken om Spirit in alles en iedereen om je heen te zien ontvouwen. Zelf doe ik dit door te proberen om mijn wereld door een lens te bekijken die alle vorm en materiële aspecten wegfiltert van wat ik zie, zodat ik alleen de spirituele energie zie en toesta om dit op te merken. Het is geweldig om deze denkbeeldige magische lens als uitgangspunt te nemen en te zien hoe anders alles eruit ziet."

-Wayne



Schema’s

Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
19



Morgen
2 glazen water met citroen
J


½  Smoothie v aardbeien, blauwe bessen, banaan, appel, 2 dadels, spinazie en vers sinaasappel & grapefruitsap



½ smoothie



Appel, 2 vijgen, 3 gewelde abrikozen


Middag
Guacamole van 2 avocado’s, 2 ontvelde en ontpitte tomaten, ½ kleine rode ui, ½ teentje knoflook, citroensap, hand koriander op bootjes van paksoi
J





Dadel


Avond
2e helft van guacamole maar nu ingerold in blaadjes bintsla
JL
Moe

2 peren, dadel


Aantal
Helend
7: blauwe bessen, spinazie, koriander, knoflook, sla, abrikoos, grapefruit




Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
20



Morgen
2 glazen water met citroen
J


½  Smoothie v blauwe bessen, banaan, appel, 2 dadels, spinazie en vers sinaasappel & grapefruitsap



½ smoothie



Gewelde abrikozen


Middag
Salade van spinazie, krulsla, bindsla, komkommer, zoete paprika, tomaat, koriander, alfafa, rode radijskiemen met dressing van sap van ½ sinaasappel, kleine avocado, ½ teentje knoflook
J





Dadel


Avond
Tropische salade van ananas, mango en meloen
K


Gewelde pruimen, dadel


Aantal
Helend
9: blauwe bessen, kiemen, spinazie, koriander, knoflook, sla, abrikoos, grapefruit, komkommer




Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
21



Morgen
Selderijsap van 3 stengels in slowjuicer
J


½  Smoothie v aardbeien, blauwe bessen, kaki, kiwi, cranberries, boerenkool, sinaasappel en grapefruitsap



½ smoothie



3 gewelde abrikozen


Middag
Tropische salade van ½ ananas en kaki fruit
J





Smoothie van banaan, blauwe bessen, 2 dadels en beetje sinaasappelsap


Avond
Salade van krulsla, rucola, venkel, mango, appel, mandarijn, basilicum, 3 dadels, alfafa en als dressing sinaasappel en citroensap
J


Dadels


Aantal
Helend
7: Blauwe bessen, selderij, kiemen, sla, abrikoos, grapefruit, venkel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten