donderdag 10 december 2015

Dag 7 Detox - Help mijn vrouw is aan het detoxen!

Dag 7
nog 22 dagen te gaan

Vanmorgen de hele ochtend alleen met eten bezig geweest ;)!!!!! Ongelofelijk.Eerst opgestaan, gekookt water met citroen, douchen, daarna smoothie gemaakt met 4 basics van helende voeding.

Daarna boodschappen gedaan voor onze eigen groenten en fruittuin J, zodat ik vanmiddag na de behandeling rust kan houden.
Toen ik thuiskwam en alles opgeruimd had, tijd om te bedenken wat ik voor de lunch wil eten want ik moet om 12.15u weg.

De salade is echt lekker anders, stevige bite door de rode biet en in combinatie met de spinazie en mandarijn, heerlijk verschillende smaken. De groene radijskiemen maken het pittig en de vijg maakt het zoet.  Het beetje citroensap zorgt voor wat frisse verbinding in het geheel. Voelde weer heel fijn toen ik dit gegeten had. Wel merkte ik dat ik het toch nog te snel eet en niet genoeg kauw. Dit is zo stevig, dat is te heftig voor mijn maag als ik het eet alsof ik een gewone boterham eet of iets dergelijks. Meer kauwen heb ik mijn lichaam beloofd.

De behandeling bij de natuurarts met de TimeWaver Frequency is heel ontspannen. Ik heb zelfs even geslapen. Wel voel ik dit keer nog duidelijker waar ‘gewerkt’ werd: mijn lymfeklieren, mijn schildklier, mijn hoofd, mijn lever. Nu echt mijzelf houden aan rustig aan doen!

Als de kids uit school komen, ga ik nog even door ;). Een lekkere smoothie van banaan, appel, kiwi, 4 verse aardbeien en uitgeperst sinaasappelsap.

Daarna koken voor de kids en dan… ons avondeten nog. In overleg creëren we ons eigen spaghetti met ‘pasta’saus: courgettelintjes met een pittige saus. Het is overheerlijk, alweer ;). Het bevalt echt goed dat zelf experimenteren met de gerechten.

Als ik zo naar deze dag kijk, ben ik wel een saaie meut aan het worden. Maar… alles in dienst van mijn healing en detox. Als ik dit bedenk, zie ik mijzelf direct voor me in mijn geestesoog, zoals ik vaak doe: stralend, vol energie en op en top genietend van alles in het leven! Dat is wie ik ben en zo zal het weer zijn. Amen.

In de vorige blogs heb je kunnen lezen over het Epstein-Barr virus (EBV): wat het is, hoe het ontwikkelt en hoe het zich in je lichaam beweegt in de eerste 2 stadia.
Het Medical Medium schrijft het volgende over het 3e stadium:

Epstein-Barr stadium 3:
Als het virus zich eenmaal in je lever, mild en/of andere organen heeft geplaatst, dan nestelt het zich daar ook.
Vanaf nu zal een arts wanneer hij/zij test op Epstein-Barr antistoffen vinden en daarom aangeven dat het hier om een infectie gaat, die in het verleden heeft plaatsgevonden. Het virus wordt niet zelf in de bloedbaan gevonden. De test toont dus niet aan dat het virus nog leeft en nieuwe symptomen veroorzaakt.

Je lichaam denkt ondertussen dat het het gevecht met EBV heeft gewonnen. Je immuunsysteem keert weer terug naar zijn normale staat, de Pfeiffer eindigt en jouw arts zal je vertellen dat je gezond bent.

Helaas is het EBV nog maar net begonnen met zijn reis in jouw lichaam.
Als je een bepaalde variant van EBV hebt, kan het zijn dat het zich jaren schuilhoudt zonder dat je het weet. Als je een agressieve variant hebt, kan het virus al in het stadium van nestelen serieuze problemen veroorzaken.

Bijvoorbeeld, het virus kan zich diep in de lever en mild nestelen, waardoor het orgaan ontstoken raakt en vergroot. De arts herkent echter niet de link tussen de activiteit in de organen en het EBV uit het verleden.

Het Epstein-Barr virus creëert 3 type gif:
  • Viraal bijproduct – het virus scheidt giftige afvalstoffen af, hoe meer cellen, hoe meer gif. Dit afval wordt vaak geïdentificeerd als spirocheten (stammen van dunne spiraalvormige bacteriën), die op hun beurt onjuiste positieve testresultaten kunnen geven op testen special voor de ziekte van Lyme. Dit leidt tot een verkeerde diagnose van Lyme.
  • Als een cel van het virus sterft, wat vaak gebeurt omdat de levenscyclus 6 weken is, is ook deze weer giftig en vergiftigt je lichaam verder. Hoe groter het EBV leger in je lichaam wordt, hoe heftiger dit probleem, wat moeheid veroorzaakt.
  • Het gif dat EBV creeert tijdens deze 2 processen heeft de mogelijkheid om neurotoxines te genereren. Dit zijn stoffen die de werking van je zenuwstelsel kunnen beïnvloeden en je immuunsysteem in de war kunnen schoppen. Het is een afleidingsmanoeuvre om te zorgen dat het immuunsysteem in fase 3 en 4 niet alsnog het EBV zal herkennen en het aan zal vallen. 

Dit kan ontstaan als een agressief Epstein-Barr virus zich in je organen nestelt:
  • Je lever wordt zo traag dat het je gifstoffen niet goed meer laat afvoeren
  • Hepatitis C (EBV is de voornaamste oorzaak van Hepatitis C)
  • Doordat je lever niet goed functioneert, kan dit leiden tot het verlagen van het zoutzuurgehalte in je maag, waardoor je darmkanaal giftig kan worden. Hierdoor kan bepaald voedsel niet meer goed verteerd worden, waardoor het gaat rotten in je darmkanaal. Dit resulteert in een opgeblazen gevoel en/of constipatie.
  • Je ontwikkelt een gevoeligheid voor voeding, die je daarvoor nooit had. Het virus eet namelijk het voedsel waar het van houdt, zoals bijvoorbeeld kaas en transformeert het daarna in iets wat je lichaam niet herkent.

 Het virus wacht tot het zijn tijd is, namelijk op het moment dat het stress gerelateerde hormonen ontdekt. Deze zijn veroorzaakt omdat je in een bijzondere kwetsbare fase bent gekomen. Dit kan zijn doordat je veel te veel hooi op je vork hebt genomen, een ernstige emotionele klap, of bijvoorbeeld door een fysieke schok, zoals een auto ongeluk. Of als je door een hormonale omwenteling gaat.

Al met al leidt het gif tot een uitdaging voor je immuunsysteem, wat ook nog eens danig in de war wordt geschopt omdat het niet begrijpt waar dit gif vandaan komt.

Welke ziektes komen in deze fase mogelijk voor:
  • Lupus - valt onder de reumatische aandoeningen en wordt vaak afgekort als LE of SLE. Het is een auto-immuunziekte, dat wil zeggen een ziekte waarbij het afweersysteem ontregeld is
  • Hypothyroïdie en andere schildklier verstoringen zoals Hashimoto’s, oogziekte van Graves en schildklier kanker. Hypothyroïde = als de schildklier te weinig hormoon aanmaakt. Artsen hebben nog geen idee dat de ware reden achter verstoringen van de schildklier voor 95% van de gevallen het Epstein-Barr virus zit.

(Laat me weten als je de tekst in het Engels wilt lezen over deze laatste ziektes want spirit world geeft hierin nog meer details door. Ik stuur je dan een artikel waarin dit hoofdstuk aan bod komt.)

Ik vind het heftig om dit allemaal te lezen. Ik herken er zelf veel in. Sowieso natuurlijk de Lyme die vastgesteld kan worden terwijl het in wezen het EBV is. Mijn langzaam ingeslopen intolerantie voor bepaalde voeding, terwijl ik juist nooit ergens last van had. Mijn moeheid en onregelmatige stoelgang. Maar ja… dit is echt al lang zo. En natuurlijk een auto ongeluk… juni 2013. Ik dacht op dat moment echt dat het afgelopen was. Ik weet wel dat ik dacht: ik ben gelukkig en heb nergens spijt van. Ik hou super veel van mijn gezin en ben dankbaar. Het is goed als het gebeurt. Maar vlak voor die gedachte ervoer ik pure doodsangst door de enorm tollende draaien die we in een noodvaart op de snelweg tussen het verkeer maakte.

Vandaag zei Susanne tegen mij dat zij doordat ze mijn blog leest, zich realiseerde dat sinds ze mij kent, ik eigenlijk al aangeef dat ik het rustiger aan wil doen. Met name in bepaalde fases. En dat dat ook de reden is, dat ik soms weer stop met activiteiten die toch heel leuk zijn. Ik had ditzelfde mij vanmorgen in het bos gerealiseerd. Dus echt heel fijn dat ik er nu serieus wat aan kan doen. Het lijkt me geweldig om weer echt energie te voelen. Morgen deel ik nog fase 4 van het Epstein-Barr virus, maar daarna gaat mijn aandacht volledig naar het helen!!

Het moet wel een beetje leuk blijven als je vrouw aan het detoxen is, toch?

Het schema:

Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Gekookt water met citroensap
K/J
Weer moeilijk opstaan

½ Smoothie frambozen, boerenkool, peterselie, ½ selderij, sap van 1½ sinaasappel, kiwi, peer, banaan, 2 dadels

Moest eigenlijk selderij slowjuice eten maar geen tijd om dat èn de smoothie te maken

½ Smoothie idem


Middag
Salade: spinazie, 1 rode biet als spaghetti, 2 mandarijnen, 1 vijg, dille, kiemen van groene radijs, beetje vers citroensap
J
Heerlijke eigen creatie, met bite, beetje pit en zoete van vijg en mandarijn. Kan ook met sinaasappel

5 gedroogde abrikozen, druiven, 2 mandarijnen, dadel


Avond
Courgette spaghetti (theelepel kokosolie doorheen) met tomatensaus: 1 tomaat, ¼ paprika, ¼ sjalotje, ½ avocado, flinke hand basilicum en platte peterselie, beetje vers citroensap
JL
De courgette met de spiraalsnijder

Fysiek echt heel moe van al dat keukenwerk

Dadel


Aantal
Helend
7: selderij, kiemen, spinazie, peterselie, kokosolie, frambozen, boerenkool



1 opmerking:

  1. Toppertje......ik ben heel nieuwsgierignaar het moment dat je schoon bent....geniet van man en kids en van de rust. het mag...:I xx

    BeantwoordenVerwijderen