dinsdag 8 december 2015

Dag 5 Detox - Heal the world

Dag 5
nog 24 dagen te gaan

Vandaag gooi ik de dag eens helemaal om. Ik merk dat, afgezien van het opstaan, ik me fijn voel. Na het ochtendritueel, ga ik meteen lekkere tomatensoep voor de kids maken. Dan kunnen ze die vanavond eten en dan vries ik de rest in voor andere dagen. En ik besluit vast  pannenkoeken te bakken voor vanavond, ben ik daar vast mee klaar. Ik heb nieuwe pannen gekocht, keramische omdat ik nog steeds tefal koekenpannen had. Wat een genot om met deze pannen te bakken.

Omdat ik even genoeg gedaan heb in de keuken een makkelijke lekkere fruitsalade als lunch.
Dan ga ik er even bij zitten om mij weer te laten inspireren door het Medical Medium.

De spirit world zou de spirit world niet zijn als ze niet weer een mooie dubbele betekenis aan een woord hangen. Gisteren vertelde ik over ‘the quickening’.

Dit woord betekent niet alleen ‘sneller gaan’, maar ook ‘bron van leven’. Dit woord werd vroeger gebruikt wanneer een foetus de eerste tekenen van beweging, en dus van leven, in de baarmoeder gaf.
Dat betekent dat dit tijdperk van ‘the quickening’ niet alleen over het versnellen van ons leven gaat. Het gaat ook over wedergeboorte.
Er ontstaat een nieuwe wereld en als we deze bij willen houden – en niet ten prooi willen vallen aan de gevaren die gepaard gaan met snelle verandering – zullen we ons moeten aanpassen.

Zoeken we niet allemaal naar de waarheid? De waarheid over onze wereld, het universum. De waarheid over onszelf, het leven. Waarom we hier zijn. De waarheid over ons doel.
Als we ziek zijn, gaan we onszelf dingen afvragen. We voelen ons afgesneden van het leven, van wat we hier kwamen doen. We twijfelen over basis waarheden, zoals over de mogelijkheid van ons lichaam om te genezen. Omdat we ons niet kunnen verbinden met wat werkelijk de oorzaak is van ons ziek zijn. We gaan van dokter naar dokter, zowel regulier als integratief, op zoek naar een antwoord. We verliezen het vertrouwen in het leven zelf.

Als we weer gezond zijn echter, smelt deze twijfel als sneeuw voor de zon. We hebben energie om ons aan ons ware doel hier op aarde te wijden. We zien onszelf transformeren en we geloven weer in het goede van het leven. We verbinden ons met de wetten van het universum, zoals de wet van wedergeboorte.

De waarheid over de wereld, onszelf, het leven, het grotere doel – komt neer op healing, genezing.”

In het boek vertelt Anthony over de geheime epidemie die het virus Epstein-Barr (EBV) verspreidt. De spirit world vertelt hem dat in Amerika van de ruim 320 miljoen mensen er over de 225 miljoen een vorm van dit EBV hebben.

“Epstein-Barr is verantwoordelijk voor mysterieuze ziektes binnen elke categorie:
voor sommige mensen leidt het tot moeheid en pijn die nooit een naam krijgen. Voor anderen geldt dat doctoren ineffectieve behandelingen voorschrijven, zoals bijvoorbeeld hormoon therapie. En bovenal wordt het voor vele mensen verkeerd gediagnostiseerd. Voorbeelden zijn het chronische vermoeidheidssyndroom, fibromyalgie, verschillende ziektes gelinkt aan de schildklier, duizeligheid, tinnitus (oorsuizen) en meer.”

Morgen zal ik de verschillende stadia van het Epstein-Barr virus noemen en in mijn volgende blogs de missende puzzelstukjes die de ongeziene wereld doorgeeft om een sprankelende gezondheid te ervaren.

Ik begin al te wennen aan deze detox. Waar ik wel last van heb, is dat als ik trek heb, dat ik dan niet altijd weet wat ik nu weer zal nemen, want het is natuurlijk wel een stuk eenzijdiger. Als je veel tijd hebt, ga je wat in elkaar flansen, maar zoals vanmiddag had ik daar geen tijd meer voor en dan zijn dadels en lekkere snoeptomaatjes het makkelijkst vullende alternatief. Hier moet ik zelf eens iets op bedenken de komende week. De salade in de avond is, mede door de komkommer noedels, echt heerlijk fris!

Voel me vandaag wel weer blij, dus dat zijn al twee dagen, jippie!

Aan het eind van de dag, ben ik mij bewust van de stralende zon in mij en ben ik dankbaar voor vandaag. Het is waar wat Anthony zegt, als je gezondheid uit balans gaat, dan wordt dat direct je belangrijkste issue. Ik kan mij voorstellen dat de ongeziene wereld het tijd vindt om ons meer inzicht te geven in de mysterieuze ziektes die met veel moeheid en vage klachten samen gaan. En hoe logisch dat zij komen met een natuurlijke oplossing – de geschenken van moeder aarde zelf: voeding. ‘Alles is er al’, krijgt op deze manier weer een extra dimensie. Dus als wij dit advies opvolgen en dankbaar zijn voor mensen zoals Anthony en vele anderen die hun gevoeligheid willen inzetten om deze boodschappen door te geven aan iedereen, dan is het mogelijk. Dan kunnen we onszelf en de wereld helen.


Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Citroen & gember in gekookt water
K/J
Weer moeilijk opstaan

½ Smoothie banaan, aardbei diepvries, appel, peer, kiwi, vers geperst sap v 2 sinaasappels, boerenkool, blauwe bessen, dadels

Daarna wel goed gevoel

½ Smoothie


Middag
Fruitsalade van peer, ½ galia meloen, banaan
J


2 dadels, bakje biologische snoeptomaatjes


Avond
Salade: romaine sla, sla, ½ avocado, 1 mandarijn, ½ peer, komkommer noedels, ½ appel, dille, basilicum, citroensap, alfafa
J


Dadel


Aantal
Helend
5: blauwe bessen, kiemen, gember, sla, boerenkool, komkommer


Geen opmerkingen:

Een reactie posten