maandag 7 december 2015

Dag 4 Detox - Sneller dan je hartslag

Dag 4
nog 25 dagen te gaan

Vanmorgen voor het eerst al wakker geworden voor de wekker! Yes, er is een verschil. En ook toen ik opgestaan was, voelde ik me niet zo brak ellendig als de afgelopen dagen.

Na het ochtend ritueel van bleekselderij sap maken in de slowjuicer, aankleden etc en dan een uitgebreide smoothie maken, tijd om even te zitten. Elke ochtend lees ik even een inspirerend stukje uit het boek Medical Medium.

Hij vertelt in de introductie dat de spirit world de tijd waarin we nu leven ‘the quickening’ noemt:
Onze beschaving heeft nog nooit met zo’n snelheid geleefd. De revolutionaire technologie zorgt voor ongekende mogelijkheden en kleine en grote wonderen.
Er schuilt ook een gevaar in deze tijd. Tegen de tijd dat we iets wat net gebeurd is, mentaal kunnen verwerken, is het alweer oud nieuws. We hebben zo’n haast dat we altijd het gevoel hebben dat we een stap voor moeten lopen. Naast de overload aan informatie, wordt er meer en meer van ons gevraagd en voelen we ons enorm verantwoordelijk. Dit kan leiden tot een effect op onze gezondheid.

Alle veranderingen hebben invloed op de hele mensheid. Het blijkt dat vrouwen echter het meest lijden onder deze ‘quickening’, omdat ze moeten en willen voldoen aan de hoogste verwachtingen. Ze eisen vaak veel te veel van hun lichaam.
Opvallend is dat chronische ziekte een wijdverspreid probleem is geworden, zowel voor mannen als vrouwen.

Als wij de constante stroom van verkeerde informatie niet onderbreken; als we niet erkennen welke levens onze voormoeders en voorvaderen geleefd hebben en we onze koers niet aanpassen, zullen de toekomstige generaties onnodig moeten lijden.

Om deze veranderende tijden bij te kunnen houden, is het nodig dat we ons leren aanpassen. De enige manier om dit te doen is door onze gezondheid te beschermen.”

Als ik het lees, voel ik in mijn lichaam, dat dit voor mij waar is. Het voelt ook alsof de wereld sneller gaat dan mijn hartslag bij kan houden. Alsof de frequenties niet meer synchroon zijn. Het is nodig om zelf de rust in te bouwen en weer in de pas te komen met mijn natuurlijke ritme.
Werkelijk je lichaam eren, zoals het bedoeld is. Ik ben mij zó vaak niet bewust van mijn ademhaling. Bijvoorbeeld even stilstaan en bewust diep ademhalen, is al zo’n goede remedie tegen stress.

Ik besluit daarom voor het boodschappen doen nog even kopje warme thee te nemen met een mandarijn en dadel. Heerlijk om alle inkopen te doen met het gevoel dat je alle groenten en fruit mogelijkheden dan tot je beschikking hebt.

Thuisgekomen geen tijd om te zitten, al zou dat wel een goed idee zijn. Maar.. teveel trek en hoog tijd voor de lunch. We doen een variatie op onze eerste avond. Met komkommer noedels is de spinaziesoep lekkerder.

Mijn rug doet nog steeds pijn, dus dit is best zwaar. Al sinds een paar dagen rugpijn. Het duurt best lang. Waarschijnlijk heeft dit ook met de detox te maken.

Voor het avondeten wilde ik wat lekkers maken. Dat is gelukt, was heerlijk. Minpuntje was dat de mango van Ekoplaza toch niet rijp geworden was.

Lekker op tijd naar bed om mij goed aan te passen aan het effect van ‘the quickening’.




  
Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Bleekselderij sap
J


½ Smoothie banaan, aardbeien uit diepvries, appel, peer, kiwi, vers geperst sap v 2 sinaasappels, boerenkool, blauwe bessen, dadels



½ Smoothie



Mandarijn, dadel


Middag
Komkommernoedels met spinaziesoep van grote ruime hand spinazie, 1 tomaat, ½ sinaasappel, koriander, basilicum, ½ teentje knoflook, ½ bleekselderij stengel
J /K
Nog steeds beetje onwennige gevoel van tijd tot tijd en met al deze actie wel echt veel last van mijn rug

Dadel


Avond
½ venkel, ½ avocado met daaroverheen blend van ½ avocado, ½ mango en sap van 1 mandarijn. Alfafa eroverheen
K moe, pijn in mijn rug, wel tevreden


Dadel


Aantal
Helend
9: blauwe bessen, selderij, kiemen, spinazie, koriander, knoflook, boerenkool, komkommer, venkel






Geen opmerkingen:

Een reactie posten