zondag 6 december 2015

Dag 3 Detox - Eet als je trek hebt!



Dag 3
nog 26 dagen te gaan

Vandaag uitgeslapen, dat voelt heel fijn. Grappig dat na het warm water met citroen en douchen, ik naar de keuken ga om smoothie te maken en in het boek Medical Medium bij dag 3 meloen zie staan. Martin en ik reageren allebei blij verrast, want daar hebben we echt zin in!

De salade eet ik in 2 delen, lekker om in 2x van te genieten. Natuurlijk weer te laat begonnen met het klaarmaken van de lunch. Dit duurt gewoon lang. Het is belangrijk om te beginnen voordat ik trek heb.

Eind van de middag heb ik echt trek en ik heb eigenlijk niks genomen, behalve een dadel. Misschien moet ik toch gewoon meer eten als ik dat gevoel heb, want Anthony schrijft natuurlijk ook dat het belangrijk is om niet teveel van je lijf te eisen door steeds trek te hebben.  Ik had gewoon een peer en appel of id moeten nemen.

’s Avonds zijn de mannen uiteten en naar de film en dan heb ik echt zwaar! Ik heb zo geen zin in koud eten.

Ik doe een tussenoplossing. Ik zet de oven op 175 graden en doe er direct een rode biet in aluminium folium in voor 30 minuten. Uit de oven is hij nog redelijk rauw, maar het keiharde is eraf. Ik snijd kleine reepjes van de helft van de biet. De combinatie met venkel is erg lekker.

Mijn maag blijft vaak per dag een gevoel van trek houden, het is bijvoorbeeld slim om ’s avonds op tijd naar bed te gaan. Dan houd het namelijk direct op.

Al met al was mijn frequentie vandaag fijn. Merkte wel dat ik mezelf beetje moest oppeppen om voor de lunch weer aan het wassen en snijden te gaan.

De drie dagen als voorbeeld vanuit het boek Medical Medium zijn nu om. Onderaan mijn blog vind je de scan van het schema uit het boek.
Anthony geeft de volgende anvullende suggesties:

Vroeg in de ochtend
Start met een reinigend drankje. Bleekselderij sap, komkommer sap, citroen water, kokoswater met Hawaiaanse spirulina, kruidenthee.

Ontbijt
Maak een fruit smoothie als ontbijt. Een goed basis recept is 3 bananen, 2 dadels en een grote hand wilde blauwe bessen. Je kunt zoveel bananen of bessen toevoegen als je wilt. Het gaat erom dat je geen trek krijgt. Ook lekker om toe te voegen: papayas, peren en mango’s.
Andere gezonde groene smoothie toevoegingen zijn een hand vol boerenkool, spinazie of koriander of 2 stengels bleekselderij. Zorg in ieder geval dat fruit het belangrijkste ingrediënt blijft.

Halverwege de ochtend
Maak nog een smoothie, of maak ’s morgens meteen genoeg voor 2 smoothies.

Lunch
Maak een salade van spinazie, sla en komkommer als basis en vul deze aan met allerlei soorten fruit. Voor een dressing is het lekker om een halve avocado en een handvol koriander in de blender te mixen met het sap van 2 sinaasappels. Eventueel voeg je wat verse knoflook of gember toe als je dat lekker vindt. Het is de bedoeling dat dit een grote salade is. Je moet echt genoeg gegeten hebben hierna.
Je kunt ook andere groenten invoegen, zoals kool, selderij, bloemkool, baby boerenkool, kiemen en sjalotjes.

Halverwege de middag
Snack wat fruit waar je zin in hebt. Bijvoorbeeld appel en peer partjes, dadels, sinaasappel partjes en druiven. Eet bij elke snack ook een stengel selderij. Een lepel rauwe honing kan ook een lekkere boost geven.

Avondeten
Voor een romige spinaziesoep neem je twee grote handen spinazie, 3 medium tomaten, het sap van 1 sinaasappel, 1 bleekselderij stengel, een handje koriander en een teentje knoflook (als je dat lekker vindt) en mixt dit in de blender. Je kunt zelf ook andere kruiden kiezen, zoals basilicum. Je kunt de soep aankleden met kiemen, een gesneden sjalotje, gesneden tomaat etc.
Je kunt deze soep serveren over komkommer noedels die je in een spiraalsnijder maakt.

Avond
Als je nog trek hebt, neem een appel of een dadel.

Voor mij is het nu tijd om ideeën te verzamelen voor het eten voor de komende 25 dagen. Fijn dat ik het boek Raw Food heb.

Tips:
Wel gewoon fruit of groente eten als ik trek voel
Morgen kijken wat we allemaal in huis hebben en een ideeën overzicht maken voor de komende dagen met inspiratie van Raw Food en boek Vegetarisch koken.


Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Citroen in heet water



¼ galia meloen



1 banaan + ½ selderij stengel
K beetje raar gevoel in mijn maag

Middag
1 Witlof stronk, sla, ½ sinaasappel, 1 vijg, 1 appel, ½ avocado, limoensap
J


Druiven, 1 dadel
K trek!!

Avond
½ rode biet, ½ venkel, mandarijntje, theelepel kokosolie
mango salsa van gisteren paar lepeltjes
J


Blauwe druiven, 1 dadel


Aantal
Helend
5: blauwe bes, selderij, kokosolie, sla, venkel




Het schema uit het boek Medical Medium voor de eerste 3 dagen van de Detox:



1 opmerking:

  1. Hoi yvette,

    per toeval ben ik op je blog gekomen omdat ik opzoek was of de soep verwarmd moest worden of niet. Maar dit is niet het geval, het is gewoon een smoothy die ik met een lepel kan eten.
    Waar ik echter niet achter sta is dat je het boek hier als plaatje neerzet. Ten eerste zit er copyright op en is dit ten strengste verboden. Ten tweede moet de schrijver er zijn brood mee verdienen.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen