vrijdag 4 december 2015

D-Day: dag 1 van mijn 28 day-detox

Dag 1
Nog te gaan: 28

Oké, het is zover! No way back. Vandaag is dag 1 van mijn 28 day-detox*.

Gisteren voelde ik een soort rare druk op me. Ik ging ‘spontaan’ door mijn rug. Ik had natuurlijk niet genoeg rust gehouden na de tweede behandeling bij Kees Korteweg. En ik blijf toch druk met de gewone dingen, zoals boodschappen, de was, de mail etc. Ik was de avond na de behandeling en gisteravond beiden letterlijk misselijk van moeheid en zie een intens wit gezicht in de spiegel als ik er in kijk.

Maar… als ik eerlijk ben, vind ik het ook wel heel spannend om echt cold turkey te gaan detoxen. Ik heb altijd gezegd dat me dat te shocking lijkt voor een lichaam en dat mijn lichaam meer van regelmaat houdt. Interessant hoe je van standpunt kan veranderen als je lichaam niet meer zo vitaal is. Dan wil je ondersteunen en lief zijn. En laat deze detox nu juist heel liefdevol voelen.

Ondanks mijn moeheid toch de slowjuicer en de spiraalsnijder uitgepakt, schoongemaakt en in elkaar gezet, om helemaal klaar te zijn voor mijn eerste detox D-day.

’s Nachts word ik wakker en zie dat Martin ook wakker is. We krijgen een mooi gesprek over heling en liefde. Hij zegt dat hij met mij mee gaat doen met deze detox omdat hij voelt dat het voor zijn lichaam ook goed is. En ter ondersteuning van mij. Hoe lief.
Tijdens ons gesprek, kan ik mijn ogen niet openhouden want ze branden helemaal van het ‘zand’ dat er in lijkt te zitten. Iets wat ik nu ook al meer dan een jaar heb. Daarna val ik weer heerlijk in slaap.

Vanmorgen om 8 uur eruit om een smoothie voor één van de kids te maken. Ik strompel mijn bed uit met pijn aan mijn rug en knie. Wat een oud wijf!

Daarna met de slowjuicer sap van 2 bleekselderij stengels gecreëerd. Ik drink het in 2 kleine glaasjes op en vind het eigenlijk nog lekker ook. Je voelt wel direct het effect van dit sapje!

Het is ondertussen een uur later en ik ben alweer helemaal kapot. Ik besluit om naar bed te gaan en op de Spijkermat te gaan liggen. Na een uur voel ik me helemaal soezerig van de endorfine en Oxytocine (geluks- en tevredenheidshormonen) en ik val nog tot 12 uur in slaap. Als ik weer opsta, is de rugpijn nog niet weg, maar ik voel me fijner.

Ik kijk in het boek van Medical Medium bij het voorbeeldschema van de eerste drie detox dagen. Het is hoog tijd voor een smoothie van banaan, dadel en blauwe bessen. Hij is behoorlijk dik en dan heb ik pas twee in plaats van drie bananen gedaan.
We drinken 2/3e en bewaren het andere deel voor de middag aangezien we nu zo laat opgestaan zijn.

’s Middags genieten we van de salade zoals in de tabel genoemd. Hij smaakt heerlijk, al zit er voor mijn gevoel ook echt weinig ‘voeding’ in, zoals iets van kaas, noten, een stevig ‘iets’. Gevalletje afkicken. Net als tijdens het ‘koffiemoment’, eerder op de ochtend.

Ik moet om half vier bij de kapper zijn, dus eet snel daarvoor mijn smoothie op, zodat ik ergens op kan leven. Na de kapper klapt mijn buik bijna naar binnen. Zo voelt het.

Als ik thuiskom, neem ik een stuk komkommer en dip dit in het restje van de avocadodressing. Dan eet ik een peer, zoals genoemd in het boek en vooruit ook nog een dadel. Kopje thee en ik voel me weer een beetje beter.

Interessant is dat ik eind van de middag ook een hele lichte zeurende hoofdpijn krijg.

Voor het avondeten staat spinaziesoep op het menu, geserveerd over komkommer ‘noedels’. Wij vervangen de komkommer door courgette. Het is best een lekker hapje, wel iets te overheersend knoflook. Maar Martin heeft gelijk, dat geeft ook de smaak.
Terwijl we voor de kids een macaroni klassiekertje maken, ziet dat er wel lekker warm en ‘cosy’ uit ;). Maar goed wij hebben onze eigen groenten spaghetti!
Wat ik hiervan geleerd heb, is dat het avondeten zo te koud is. Goed om alles zo’n 2 uur voor het avondeten uit de koelkast te halen.

Ik merk bij het weer opruimen van alle apparaten en de keuken dat ik er voor vandaag wel genoeg van heb. Maar… ik pers nog 5 biologische citroenen uit en die giet ik in een ijsblokken diepvries zakje. Ik vries dit in, zodat ik voor de komende ochtenden vers citroensap klaar heb. Ook leg ik een stukje verse gember klaar.

Nog even checken wat voor een smoothie er morgenochtend op de planning staat want ik moet op tijd klaar zijn.

Mijn rug doet ietsje minder pijn, maar is zeker nog aanwezig. Ik heb natuurlijk geen paracetamol ingenomen, want dan moet mijn lichaam nog met allerlei afval/gifstoffen aan het werk.

Gisteravond en vannacht heb ik de engel van Healing gevraagd om bij mij te zijn en mij te ondersteunen in mijn healing. Ik neem mij voor dat ik elke dag de tijd neem voor een meditatie of visualisatie.


Tips:
Ook emotionele healing inplannen: meditatie, muziek, visualisatie
Alles ruim van tevoren uit koelkast halen
Genoeg slapen is fijn gevoel voor hele dag
Warme kleding, want door detoxen heb je het kouder, ook handen en voeten

Tabel:
Voor elke dag maak ik een overzicht van wat ik gegeten heb (alles is voor 1 persoon) en hoe ik me voel. Dit laatste staat bij frequentie via de smiley schaal. Natuurlijk met de bedoeling dat mijn frequentie uiteindelijk verhoogt ☺☺!
Ik noem ook nog apart de voeding die ik gegeten heb, die voorkomt in de lijst van helende voeding specifiek door de spirit world doorgegeven voor mensen met het Epstein barr virus. Voor het geval je interesse hebt voor jezelf.


Dag
Eten
Frequentie
Opmerkingen
Morgen
Sap 2 stengels bleekselderij
L moe, pijn aan mijn rug en knie
Slowjuicer

2/3e Smoothie 2 bananen, cup blauwe bessen, 2 dadels, beetje water

Uit: Medical Medium
Middag
Baby spinazie + ijsbergsla, komkommer, koriander, alfafa, ½ sinaasappel in partjes met dressing van 1 avocado met 1,2 geperste sinaasappel en teentje knoflook
L pijn rug


1/3e Smoothie vd ochtend

Thee dag door, zin in koffie

Appel, komkommer met restje avocadodressing, peer, dadel

Trek ‘s middags
Avond
½ courgette in spaghettislierten, dressing v koude ‘spinaziesoep’: 80 gr babyspinazie, 3 tomaten, teentje knoflook, basilicum, selderijstengel, uitgeperste sinaasappel
K voelt als veel werk
Eerder alles buiten koelkast zetten, te koud

Thee met dadel

5 citroenen geperst voor ochtenden
Aantal
Helend
8: blauwe bessen, selderij, kiemen, spinazie, koriander, knoflook, sla, komkommer



* De 28 day Healing Cleanse die ik volg is gebaseerd op het boek Medical Medium van Anthony William. In het algemeen betekent dit alleen fruit, heel veel fruit en rauwe groenten. In het boek staat een voorbeeld voor 3 dagen. De eerste drie dagen ga ik dit voorbeeld zoveel mogelijk volgen. Daarna ga ik mijn creativiteit gebruiken, want ik houd natuurlijk wel van een beetje variatie.

Wat ik in de gaten houd, is welke helende voeding in mijn eetpatroon zit elke dag. In het hoofdstuk over het Epstein Barr virus, dat de oorzaak is van Pfeiffer en zeer waarschijnlijk in mijn geval ook van Lyme, geeft Anthony een lijst met meest helende voeding ongeveer in volgorde van belangrijkheid. 

Dit is de lijst, die ik vanuit het boek zo goed mogelijk vertaald heb.

Helende voeding om je van het virus Epstein Barr te helpen genezen:

Eet tenminste 3 van deze groente/fruitsoorten per dag – hoe meer, hoe beter.
Wissel dusdanig af dat je binnen ongeveer 2 weken al deze voedingsmiddelen in je systeem hebt gekregen.
In volgorde van belangrijkheid:

1. Wilde blauwe bessen / bosbessen: 
herstelt centrale zenuwstelsel & spoelt EBV neurotoxinen uit de lever
2. Selderij:
versterkt zoutzuur in darmkanaal en voorziet in jozo zout voor het centrale zenuwstelsel
3. Kiemen:
hoog zink en selenium (anti-oxidant) gehalte om het immuunsysteem te versterken tegen EBV
4. Asperges:
reinigt de lever en de mild: versterkt de alvleesklier
5. Spinazie:
creëert een alkalische omgeving in het lichaam en voorziet in zeer goed opneembare micro-voedingsstoffen voor het zenuwstelsel
6. Koriander:
verwijdert zware metalen zoals kwik en lood, die favoriete voeding voor EBV zijn
7. Peterselie:
verwijdert grote hoeveelheden koper en aluminium, die EBV voeden
8. Kokosolie:
antiviraal en gedraagt zich als ontstekingsremmer
9. Knoflook:
antiviraal en antibacterieel tegen EBV
10. Gember:
helpt bij voedingsstof verwerking en verlicht kramp geassocieerd met EBV
11. Frambozen:
rijk aan antioxidanten om vrije radicalen uit de organen en de bloedbaan te verwijderen
12. Sla:
stimuleert peristaltische beweging in darmkanaal en helpt de lever zich te reinigen van EBV
13. Papaya:
herstelt het centraal zenuwstelsel; versterkt en bouwt zoutzuur in de darm op
14. Abrikozen:
bouwt het immuunsysteem op dat ook het bloed versterkt
15. Granaatappel:
helpt het bloed en het lymfe systeem te ontgiften en te reinigen
16. Grapefruit:
rijke bron van biologisch actieve flavonoïden (stofwisseling vit C & antioxidanten) en calcium om het immuunsysteem te ondersteunen en giftige stoffen ui het lichaam te spoelen
17. Boerenkool:
hoog aantal specifieke alkaloïden die beschermen tegen virussen zoals EBV
18. Zoete aardappel:
helpt de lever reinigen en ontgiften van EBV bijproducten en gif
19. Komkommer:
versterkt de bijnieren en nieren en spoelt neurotoxinen uit de bloedbaan
20. Venkel:
bevat sterke antivirale samenstelling om EBV te bestrijden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten